Spletni svet ni dovolj velik za vse: spor med Facebookom in Googlom

Na spletnem mestu safe.si povzemajo besede Lenarta J. Kučića, ki so bile objavljene v sobotni prilogi Dela, in sicer se naslavljajo na spor med Facebookom in Googlom, ki naj ne bi pomenil le napovedi boja za nadzor nad elektronskimi uporabniškimi identitetami, ampak trk njunih konkurenčnih poslovnih modelov.

Google velja za značilnega predstavnika »odprtega interneta«. Njegove storitve temeljijo na matematični analizi velikih količin podatkov – spletnih strani, člankov, knjig, videoposnetkov, fotografij, elektronskih sporočil in drugih vsebin, ki jih zbirajo in pregledujejo Googlovi iskalniški robotki. Ker jim dostop do podatkov izboljšuje natančnost iskalnih zadetkov in omogoča merjeno oglaševanje, se pri Googlu že ves čas trudijo, da bi ostale spletne in druge vsebine kar najbolj odprte. Poleg tega lahko uporabnike in njihove navade zasledujejo skoraj povsod, saj niso omejeni le na osebne računalnike in svetovni splet, ampak je njihov operacijski sistem android nameščen na številnih »pametnih« mobilnih telefonih, ki nas spremljajo povsod, kar še bolj širi Googlov oglaševalski doseg.

Facebook, nasprotno, stavi na ekskluzivnost zaprtega omrežja. Njegovih 500 milijonov uporabnikov prebiva na nekakšnem velikem ograjenem elektronskem pašniku. Njihovi podatki niso razpršeni po celotnem spletu, ampak ostajajo v strežnikih Facebooka – sporočila, navade, stiki in druge vsebine, ki jih razkrivajo na osebnih profilih. Navidezen občutek zasebnosti, ki ga vzbuja zaprto omrežje – da lahko sami izbiramo svoje prijatelje in odločamo, s kom bomo delili osebne podatke –, daje občutek varnosti, zato so uporabniki pripravljeni facebooku zaupati bistveno več osebnih podatkov kot blogom ali spletnim stranem. Na ta način lahko Facebook o uporabnikih izve stvari, ki jih mora Google s svojimi algoritmi ugibati: s kom se družijo, kaj počnejo, kakšno glasbo poslušajo, v katere lokale zahajajo in podobne informacijske drobtinice, ki omogočajo uporabi merjenih oglaševalskih prijemov. Velikost omrežja pa je začela Facebook siliti tudi v širitev na svetovni splet in na mobilne platforme, kjer so začeli načenjati dolgoletno prevlado Googla.

Celotna vsebina je dostopna na: http://www.safe.si/.