Poročilo “Key data on learning and innovation through ICT at school in Europe.”

Na evropski Eurydice spletni strani je objavljeno poročilo »Key data on learning and innovation through ICT at school in Europe«, ki ugotavlja, da mladi doma raje kot za delo, povezano s šolo, uporabljajo računalnik in internet večinoma za zabavo.

Poročilo na podlagi najnovejših mednarodnih raziskav in podatkov zbranih za 31 držav (države članice EU, Islandija, Lihtenštajn, Norveška in Turčija), ugotavlja, da vsak teden 83 % petnajstletnikov računalnik  uporablja za zabavo, medtem ko jih 46 % uporablja računalnik za domače naloge.  Raziskava kaže, da le 20 % mladih v šoli uporablja računalnik za  eksperimentalno delo, za razvijanje pismenosti  ali pouk tujih jezikov.

Šole v Evropski uniji so večinoma dobro opremljene z IKT, saj vsaj polovica mladih obiskuje šolo, na kateri je vsaj en računalnik na dva učenca oziroma dijaka. Razlike med državami glede IKT opreme so danes precej manjše v primerjavi s stanjem pred desetimi leti, ko si je npr. en računalnik v povprečju delilo v Lihtenštajnu 5 učencev, v Romuniji pa kar 41 učencev. Danes so v povprečju najbolje opremljene šole v Veliki Britaniji, kjer je računalnikov celo več kot učencev in dijakov, v drugih državah pa si od 1 do 4 učenci delijo en računalnik, izjemi sta Turčija (5,5 učencev na računalnik) in Grčija (6 učencev na računalnik).V Sloveniji je v povprečju en računalnik na 3,73 otrok.

Poročilo navaja, da več šol poroča o težavah pri zaposlovanju usposobljenih IKT učiteljev, saj je v večini držav premalo usposabljanj na delovnem mestu. Poročilo je pripravilo omrežje Eurydice, ki zbira informacije o izobraževalnih sistemih in politikah v sodelujočih državah ter jih analizira.

Vir: Eurydice Slovenija