Evropejci dajejo prednost enotnim paketom za internet, telefon in televizijo

Približno 42% evropskih gospodinjstev je naročeno na storitve interneta, telefona in televizije pri enem samem ponudniku, je pokazala raziskava uporabe elektronskih komunikacij, ki je bila izvedena v februarju in marcu 2011 na vzorcu 27.000 gospodinjstev EU.

41% gospodinjstev meni, da je glavna prednost teh paketov, da imajo enega samega ponudnika storitev in za to plačajo en sam račun.

Tretjina gospodinjstev verjame, da so svežnji cenejši, kot če bi plačevali za vsako storitev posebej. Hkrati jih 16% meni, da svežnji nudijo nekatere storitve, ki jih ne potrebujejo, 10% pa jih ni zadovoljnih zaradi pomanjkanja preglednosti in jasnosti povezave med stroški ter pogoji posameznih storitev.

Zaskrbljenost glede hitrosti storitev in zasebnosti podatkov

Evropski potrošniki medtem izražajo zaskrbljenost, da hitrost in kakovost internetnih storitev nista v skladu z obljubljenima. Približno 25% vprašanih je namreč izrazilo mnenje, da hitrosti nalaganja internetnih vsebin niso v skladu s pogoji pogodbe, ki so jo sklenili, vsak tretji pa je dejal, da prihaja do prekinitev povezave.

Evropska komisija trenutno preverja hitrosti širokopasovnih povezav in druge probleme v zvezi s preglednostjo in kakovostjo storitev. Nova zakonodaja EU, ki je začela veljati 25. maja 2011, od ponudnikov storitev zahteva, da strankam pred podpisom pogodbe podajo točne informacije o minimalnih stopnjah kakovosti storitev, vključno z dejansko hitrostjo povezave in morebitnimi omejitvami.

Državljani EU so zaskrbljeni tudi glede zasebnosti podatkov na internetu, saj je 88% vprašanih dejalo, da bi bili radi obveščeni, če se njihovi osebni podatki, ki jih je zbral ponudnik telekomunikacij, izgubijo ali jih kdor koli ukrade oziroma kakor koli spremeni.

V skladu z novimi predpisi EU, ki veljajo od 25. maja 2011, morajo telekomunikacijski operaterji in ponudniki internetnih storitev sprejeti stroge varnostne ukrepe za zaščito imen, naslovov elektronske pošte in podatkov o bančnih računih njihovih strank, pa tudi podatkov o vsakem telefonskem klicu in internetni seji. Novi predpisi od operaterjev tudi zahtevajo, da v primeru kršitve varstva in/ali izgube ali kraje osebnih podatkov o tem nemudoma obvestijo organe za varstvo osebnih podatkov in svoje stranke.


Poročilo (pdf, sl) >>

Vir: