Utrinki s seminarja “ICT for Collaborative, Project-Based, Teaching and Learning”, Malta

V avgustu sem se udeležila seminarja v okviru vseživljenjskega usposabljanja (VŽU) (Comenius nadaljnja izobraževanja in usposabljanja, IST) na Malti.

Akcija IST (CMEPIUS-IST) je namenjena izobraževanju in usposabljanju posameznikov, ki delujejo na področju vzgoje in izobraževanja (do-univerzitetni sektor), v prvi vrsti pa je namenjena učiteljem in vzgojiteljem. Nadaljnja izobraževanja in usposabljanja se morajo odvijati v državi članici EU oz. sodelujoči državi v programu VŽU.

Udeležila sem se seminarja z naslovom “ICT for Collaborative, Project-Based, Teaching and Learning”, ki ga organizira Smart Solution, Malta in je potekal med 26. agustom in 1. septembrom 2012.

V nedeljo 26. avgusta sem v zgodnjih jutranjih urah z letališča Ronchi letela z AlItalio preko Rima na Malto. Ob pristanku v tej majhni in gosto naseljeni otoški državici me je pozdravilo vroče in soparno vreme, uživala sem ob pogledu na modro jasnino neba, ki se je stapljalo s prekrasno modrino morja, na zanimive stavbe peščene barve, ki pokrivajo dobršen del otoka Malta in se brez prehoda raztezajo iz mesta v mesto, se izgubila v vrvežu turistov na zelo prometnih ulicah. 

Še isti večer nas je čakalo spoznavno srečanje na terasi hotela Corinthia. Organizatroji Smart Solutions in 18 udeležencev iz 14 držav smo se tam predstavili drug drugemu in preživeli prijeten večer ob pogledu na nočno mesto in ognjemet v pozdrav prazniku v tem mestu.

Od ponedeljka pa do sobote smo se srečevali v St. Clare’s College Girl’s Lyceum v Pembroku in spoznavali uporabo nekaterih IKT orodij (Blog, Wiki, Photostory, PowerPoint, Photosynth, Prezi, Comic, StopMotion, Concept mapping in MoviMaker, eTwinning space) uporabnih za delo v razredu in pri projektih. Večina od predstavljenih orodij je pri nas v Sloveniji že tako ali drugače vključenih v programe seminarjev projekta e-šolstvo, kar samo potrjuje dejstvo, da je ta projekt naredil velik premik k množičnejši uporabi IKT pri pouku pri nas. Večina udeležencev seminarja se je z določenimi orodji srečala prvič, zato sem jim z veseljem priskočila na pomoč s svojimi izkušnjami.

Uživala sem, ker sem imela čas za ustvarjanje in testiranje drugačnih možnosti uporabe določenih orodij in ker sem mimogrede spoznala s čim se ukvarjajo učitelji v različnih državah EU in v Kuvajtu. 

Osebno lahko izpostavim dvoje orodij, za katera menim, da bi ju lahko predstavila tudi našim učiteljem in sicer orodje za izdelavo konceptnih vzorcev (Concept Mapping), uporabnih tako za učence kot za učitelje pri analizi znanja in načrtovanju obravnave in poglabljanja snovi ali projektnega dela ter izdelave zanimivih animacij s pomočjo Stop Motion tehnike. Za slednje smo imeli na razpolago veliko primerov in rekvizitov in smo lahko v kratkem času ustvarili zanimive animacije na različne teme uporabne za vse starostne stopnje.

Za zaključek seminarja so skupine s po tri udeleženci pripravili scenarij za projekt. Skupaj z Barbaro iz Poljske in Hanadi iz Kuvajta smo izbrale scenarij za projekt z naslovom “eMagazine”, ki smo ga najprej načrtovale s pomočjo orodja Concept Mapping in nato izdelale predstavitev poteka projekta s Prezi. V projektu smo poleg vsebinskega dela in načrta izvedbe predvideli tudi uporabo določenih IKT orodij (v našem primeru Comics, Prezi, Concept mapping, PPT, Wiki …) in prikazali nekaj morebitnih izdelkov učencev (ogled v Prezi). Ob zaključku smo skupine predstavile svoje scenarije in spoznale mnoge zanimive ideje ostalih udeležencev.

Organizator je poskrbel tudi za kulturno in zgodovinsko doživetje Malte z dvema zanimivima ekskurzijama. Obiskali in občudovali smo Hagar Qim (svetišče, sveti kamni), Žurrieq (modre jame in skalnat greben – slonova glava), Mdino (stara prestolnica Malte) in aktualno prestolnico Valletta in njene znamenitosti.  (slika) Ob zanimivem vodenju naše živahne predavateljice in vodičke Josette Tabone smo tako uživali pri ogledu znamenitosti in naravnih lepot Malte, da smo pozabili na žgoče malteško sonce J, ki nas je žgalo ves teden. Obe ekskurziji smo zaključili v tipični malteški restavraciji, kjer smo v eni od njih skupaj z lastnikom sami na tradicionalen način pripravili  predjed, zelo okusno malteško ftiro, okusno jed podobno pici.

Na koncu naj dodam, da smo vsi udeleženci ugotavljali, da je možnost, ki je ponujena učiteljem s tako obliko usposabljanja, zares dobrodošla in omogoča kakovosten način pridobivanja novega znanja ne le na pedagoškem področju, pač pa tudi v povezovanju izmenjavi dragocenih izkušenj, spoznavanju kulturne dediščine in šolskih sistemov v EU  v živo. Za udeležence usposabljanja so pridobljena znanja in doživetja neprecenljiva, nepozabna in jim odpirajo okno v svet.

Pripravila Viljenka Šavli