Zanimivo branje – Mobilno učenje

Danes mladina odrašča v svetu, ki se zelo razlikuje od tistega, v katerem so odraščali njihovi učitelji in starši. Dostop do družbenih medijev, orodij in virov znanja je nekaj vseprisotnega in samo po sebi umevnega, medtem ko v življenju v šoli pogosto še vedno prevladuje pasivno delo, ki ga usmerja učitelj. Ker uporabe mobilnih naprav dejansko ni mogoče nadzirati, je to nekatere šole privedlo do tega, da so njihovo uporabo prepovedale. Celo takrat, ko mobilna tehnologija postane del programov izobraževanja in usposabljanja, se pojavljajo težave v zvezi s sodelovanjem, kompatibilnostjo in varnostjo. Kljub možnostim, ki jih nudi mobilno učenje, se uprava šole, učitelji in drugi izobraževalci težko prilagajajo hitrim spremembam v tem okolju.

Odprti, družbeni in sodelovalni mediji nudijo učiteljem in učencem številne načine komunikacije, sodelovanja in povezovanja z vrstniki, poleg tega imajo tudi veliko možnosti za preobrazbo učenja in poučevanja. Prostodostopnih izobraževalnih virov je vedno več. Čeprav pametni telefoni postajajo nekaj običajnega med učenci, njihova uporaba v izobraževanju še vedno povečuje nevarnost pojava digitalne ločnice zaradi neenakih ekonomskih razmer učencev in njihovih staršev.

32. številka eLearning Papers se osredotoča na vlogo mobilnih aplikacij pri spodbujanju učenja v vseh sektorjih izobraževanja in usposabljanja. Članki jasno kažejo, da se je mobilno učenje izvilo iz svojih začetkov ter da se razvija in širi, kar je pospešil vse večji prodor pametnih telefonov in ekosistemov, ki jih le-ti omogočajo. V tem okolju je študentska populacija postala bolj razpršena, vendar hkrati tudi bolj »povezana«.

eLearning Papers nam tokrat ponuja širok izbor tem in opisuje raziskave vse od e-listovnikov in resnih iger do odprtih izobraževalnih virov za scenarije mobilnega učenja. Nadalje so tu članki, ki razpravljajo o vidiku prodajalca in opisujejo dve študiji o razvoju in uporabi mobilnih naprav v scenarijih izpopolnjevanja.

Avtorja:  Martin Wolpers, Tapio Koskinen

Vir: eLearning Papers

Related Files