Koliko MacBook laptopov ste že zadeli?

Ponovno se je na Facebook omrežju pojavila lažna nagradna igra, ki obljublja kar 100 prenosnikov MacBook. Do sedaj smo nagradno igro zasledili na straneh Zastonj Apple produkti in pa Slovenija moja dežela (pri čemer izpostavljamo, da gre za kopijo znane strani Slovenija, moja dežela, ki ni povezana s tovrstnim zavajanem).

Obljubljena nagrada je očitno premamila marsikaterega uporabnika, saj sta strani do sedaj zbrali skupaj že več kot 11.000  delitev prijateljem! Ampak žal gre ponovno le za dobro načrtovano potegavščino in ne za legitimno nagradno igro. Prenosniki prav gotovo ne bodo podeljeni, je pa zanimivo izvedeti, kaj stoji v ozadju tovrstnih "všečkaj – komentiraj – deli" akcij. Odgovor boste našli v video prispevku!

Za komentar in nasvet smo prosili tudi Mateja Špeharja, strokovnjaka za komuniciranje na družbenih omrežjih. Gotovo najbolj koristna informacija za vse Facebook uporabnike je, kako lahko prepoznajo uradno Facebook stran podjetja ali blagovne znamke od lažne oz. zavajajoče. In pa posledično, kako prepoznajo pravo od lažne nagradne igre. Podoben primer smo na SI-CERT-u že obravnavali, ko je bila lažna Facebook stran znamke ZARA le krinka za včlanitev v plačljiv SMS klub.

"Prva varovalka je zelo enostavna. Če nam nekdo za skoraj nič truda (v smislu dovolj je le en »like«) obljublja zelo vredno nagrado npr. mobilni telefon, tablico, avto, hišo je skoraj gotovo potegavščina, ki hoče pridobiti vaše osebne podatke. Na tem svetu žal ni nič zastonj. Morda nasmeh. In v primeru, da boste naivno padli v njihovo past bo vaš nasmeh le bolj grenak, nagrade pa ne bo. Uradno stran nekega podjetja na Facebooku zelo hitro prepoznamo, saj ima vpisane vse kontaktne podatke (telefon, spletna stran, mail, uradne ure) in predvsem ni nastala pred nekaj urami ali dnevi. Facebook potrebuje namreč nekaj dni, da umakne neuradne klone strani, ki izkoriščajo tuje blagovne znamke in njihov ugled."

Kako lahko sama podjetja oz. blagovne znamke poskrbijo, da jih ne izkoriščajo v takšne namene? Prav gotovo si ne želijo tovrstne promocije.

"V primeru zlorabe blagovne znamke mora podjetje to nemudoma sporočiti Facebooku na naslovu https://www.facebook.com/help/contact/208282075858952?rdrhc, kjer naredimo report kršenja naših pravic blagovne znamke. Običajno Facebook ob priložitvi uradnega dokumenta, da smo sami res lastniki blagovne znamke ukrepa v manj kot 24 urah."

Vir: Varni na internetu