V projektu E-šolstvo se pripravljamo na prehod na internetni protokol IPV6

Sodelavci ARNES-a (Akademska in raziskovalna mreža Slovenije), ki med drugim skrbi tudi za dodeljevanje IP naslovnega prostora slovenskim vzgojno-izobraževalnim zavodom, so pripravili delavnico namenjeno svetovalcem šolam v projektu e-šolstvo in skrbnikom omrežji na šolah.

Matjaž Štraus Istenič je predstavil protokol IPv6,  njegove možnosti in dileme. Pod njegovim budnim očesom smo preverjali načine prehoda in možne pasti, ki se lahko pojavijo ob prehodu iz IPv4 na IPv6 s poudarkom na:

  • kakšen model delitve naslovnega prostora in naslavljanja bo predlagan šolam,
  • kakšen bo postopek uvedbe DHCP in DNS,
  • kako bo implementiran centralni DHCP/DNS za tiste, ki nimajo lastnih virov.

»Zakaj bo potreben prehod na IPv6 ?« je najpogosteje zastavljeno vprašanje s strani šol.

Protokolu IPv4 so od njegova nastanka leta 1981 dodali mnogo dodatnih protokolov in mehanizmov, da bi tako povečali njegovo uporabnost in izboljšali varnost komunikacije. Navkljub mnogim izboljšavam ni bila odpravljena njegova glavna pomanjkljivost, to je za današnji čas relativno majhno število IPv4 naslovov, ki jih potrebujejo naprave in terminali za povezljivost v internet. Teh je teoretično 4,3 milijarde, vendar ne zadoščajo za današnji čas, ko število naprav in terminalov, ki se povezujejo v internet, silovito raste. Še manj bodo IPv4 naslovi zadoščali za 50 milijard povezljivih mobilnih naprav in terminalov, ki bodo do leta 2020 po napovedih podjetja Ericsson preplavili svet.