Zlata pravila prodaje prek spletnih oglasnikov

Na spletnem portalu Varni na internetu so predstavili recepte za varno nakupovanje prek spletnih oglasnikov (bolha.com, avto.net, salomon.si itd.), tokrat pa sledijo še nasveti za vse tiste, ki objavljate male oglase in prodajate prek oglasnikov.

Ključno tveganje, s katerim se soočate prodajalci, je seveda, da izdelek pošljete, denarja pa ne prejmete. Tudi če menite, da se vam kaj takšnega že ne more zgoditi, preberite naše nasvete. Mogoče boste presenečeni, kakšne trike uporabljajo goljufi.

1. Plačam še več, izdelek pa pošljite v Nigerijo

Zelo hitro po oddaji oglasa se na vas obrne kupec iz tujine, tipično iz Velike Britanije, ki kupuje za sina, ki je šel študirat v Nigerijo (ali na počitnice, na prostovoljno delo itd, izgovor je veliko). Pripravljen je celo plačati večjo vsoto, kot vi zahtevate. Kaj ni sumljivo, da se kupec niti ne želi pogajati o ceni, pripravljen je plačati več kot vi zahtevate, poleg tega mu ni odveč plačati poštne stroške v Afriko, pri čemer lahko ti dosegajo velik del cene izdelka? Gre za tipičen poskus goljufije, začetno navdušenje, kako dobro in hitro smo zadevo prodali, se kaj hitro poleže, ko ugotovimo, da smo paket poslali, denarja pa ni od nikoder.


2. Preverite izvor elektronskega sporočila

Nekateri spletni oglasniki (npr. avto.net) pri kontaktnih sporočilih vstavijo tudi informacijo o IP naslovu, od koder je prišlo povpraševanje. Kateremu ponudniku ter državi pripada ta IP naslov, lahko preverite prek spletnih WHOIS klientov, npr. na http://whois.net.

Ponavadi lahko informacijo o izvornem IP naslovu elektronskega sporočila najdete v t.i. zaglavju sporočila, vendar pa za iskanje te informacije potrebujete nekaj specifičnega znanja. V tem primeru se za pomoč lahko obrnete na nas. Pišite nam na naslov info@varninainternetu.si in poiskali bomo več informacij o IP naslovu pošiljatelja. Pripravili smo tudi navodila, kako poiščete zaglavje sporočila, če uporabljate pošto ponudnika Gmail oz. Hotmail.

3. Izdelek je plačan, pošljite paket!

Prejeli ste elektronsko sporočilo kupčeve banke ali Paypala, da je kupec že nakazal denar, ta pa bo nakazan na vaš račun šele, ko jim boste posredovali sledilno številko paketa. Pazljivo, lahko gre za prevaro, pri kateri vam goljuf pošlje lažno sporočilo Paypala ali banke. Tudi v primeru, če niste povsem prepričani, da je potrdilo o plačilu pravo oz. legitimno, se lahko obrnete po pomoč  na info@varninainternetu.si. En sam e-mail vam bo mogoče pomagal, da se izognete precejšnjemu denarnemu oškodovanju.


4. Preverite kupca

Samo nekaj minut vam vzame, da v katerega od spletnih iskalnikov vpišete ime kupca, njegov elektronski naslov, morda njegovo telefonsko številko. Čisto možno, da boste na katerem od forumov ali blogov našli kakšne informacije, npr. slabe izkušnje drugih uporabnikov, ki vas bodo odvrnili od prodaje temu kupcu.


5. Kupec vam ponudi priložnost za zaslužek

Na vas se obrne kupec, da bo vaš izdelek (pa karkoli že to je) zagotovo kupil, hkrati pa vam ponudi izredno priložnost za lahek zaslužek. »Poslovne priložnosti«, ki vam jih predstavi so različne – našel je skrit zaklad med vojno v Iraku, želi prenesti ogromno količino denarja v drugo državo in vam ponuja provizijo za pomoč pri prenosu itd.

Žal od tega »kupca« denarja ne boste prejeli. Gre namreč zgolj za poskus nigerijske prevare, ki jo bolj poznamo v povezavi z neželeno elektronsko pošto (spam), s takimi sporočili pa želijo goljufi po eni strani prelisičiti filtre na poštnih strežnikih, po drugi strani pa smo ljudje do individualnih sporočil veliko bolj dovzetni in hitreje nasedemo, kot če tako ponudbo prejmemo v neosebnem elektronskem sporočilu.


Več informacij:
Varni na internetu