Stalno strokovno izpopolnjevanje eTwinning: ali ima vrsta IKT usposabljanja vpliv na metode poučevanja?

Ali usposabljanje iz Informacijsko komunikacijskih tehnologij (IKT) učitelje usposablja za obravnavo učne snovi? Ali imamo lahko dejavnosti Stalnega strokovnega izpopolnjevanja eTwinning za pedagoške? Tretji informativni dokument Evropskega šolskega omrežja o IKT v izobraževanju razkriva, katero vrsto IKT usposabljanja imajo učitelji najraje ter kakšen vpliv ima na njihove metode poučevanja.

Mesečni Informativni dokumenti EUN predstavljajo rezultate Evropske raziskave: IKT v šolah. Rezultati raziskave kažejo, da na ravni EU v povprečju večino učencev, ki obiskuje 11 razred (splošnega izobraževanja) poučujejo učitelji, ki so se v zadnjih dveh letih udeležili posebnega usposabljanja za delo z opremo (okoli 50%). Še več, podatki kažejo na povezavo med digitalnimi kompetencami in uporabo IKT s strani učiteljev.

Za ilustracijo teh rezultatov ter da bi predstavili povezavo med različnimi vrstami in oblikami usposabljanja in uporabo IKT v razredu, vsebuje dokument tudi intervju z Anne Gilleran (pedagoškim vodjem eTwinninga) in Santijem Scimeco (projektnim vodjem eTwinninga) o stalnem strokovnem izpopolnjevanju v eTwinningu. Povzetek intervjuja si lahko ogledate tukaj:

Kakšne vrste stalnega strokovnega izpopolnjevanja eTwinning nudi učiteljem? eTwinning nudi široko paleto možnosti za stalno strokovno izpopolnjevanje, katerega se vsako leto udeleži približno 20.000 učiteljev. Usposabljanje, ki je tako formalno kot neformalno, poteka po spletu ter na podlagi osebne udeležbe, tako na nacionalni kot tudi na evropski ravni. Ta raznolikost je po našem mnenju glavna dodana vrednost glede na bolj tradicionalna stalna strokovna izpopolnjevanja.   Ali bi lahko eTwinning aktivnosti s področja stalnega strokovnega izpopolnjevanja označili za pedagoške? Točno tako! Odgovor na “zakaj” se glasi, ker je eTwinning v celoti namenjen pedagoškemu delu učiteljev. S pomočjo projektov eTwinning pospešuje oba pristopa do poučevanja, tako projektno učenje, kot učenje s pomočjo raziskovanja. Odgovor na “kako” se glasi, ker vsaka priložnost za stalno strokovno izpopolnjevanje podpira različne vidike pedagogike. Tako se npr. Izobraževalni dogodki odvijajo na podlagi idej za posamezne predmete, kot je matematika 2.0 ali pa bolj splošnih tem, kot je pedagoška vrednost eTwinninga.   Učitelji, ki sodelujejo v spletnih skupnostih, namenjenih poklicnim diskusijam z večjo verjetnostjo uporabljajo IKT v razredu, kot tisti, ki tega ne počno. Kaj lahko storimo, da bi učitelje vzpodbudili k spletnemu sodelovanju? Menimo, da je vključevanje posameznikov, še posebno učiteljev, odvisno od različnih dejavnikov, kot so kulturne razlike, razpoložljiv čas, priznanje za delo in veščine IKT. Predvsem pa se morajo učitelji na spletu počutiti varne in biti prepričani, da je skupnost, v kateri sodelujejo, varna ter da bodo njihova mnenja in prispevki ostali za “zidovi” skupnosti, ki ji pripadajo.   Celoten intervju si lahko preberete v informativnem dokumentu.

Vir: eTwinning

Related Files