Raziskovalna naloga – odvečni deseti brat

Po vsej Sloveniji ob koncu marca in začetku aprila poteka 14 območnih srečanj mladih raziskovalcev. Svoje naloge lahko prijavijo v 20 področij: astronomija ali fizika, biologija,  ekologija z varstvom okolja, etnologija, matematika ali logika, kemija ali kemijska tehnologija, psihologija ali pedagogika, ekonomija ali turizem, geografija ali geologija,  slovenski jezik ali književnost, sociologija, zgodovina ali umetnostna zgodovina,  interdisciplinarna področja, druga področja, elektrotehnika, elektronika in robotika, arhitektura ali gradbeništvo, računalništvo ali telekomunikacije, tehnika ali tehnologija (tekstil, lesarstvo, strojništvo…), varnost v cestnem prometu, aplikativni inovacijski predlogi in projekti.

Fotografije so z ljubljanske OŠ Riharda Jakopiča in Biotehničnega centra Naklo;  na obeh so pripravili pravi raziskovalni praznik, v katerem se je bliskalo od zamisli osnovnošolcev in srednješolcev in so komisije težko vprašale kaj takšnega, kar je mladenke in mladeniče spravilo v zagato.  Najtežje pa je bilo komisijam narediti vrstni red in izbrati med odličnimi nalogami najboljšo za državno tekmovanje, ki bo 19. maja v Murski Soboti.

Med mentorji se je razvila tudi živahna razprava, katere rdeča nit je bila, da so raziskovalne naloge bolj deseti brat slovenskega šolstva, odvisen od osebne zagretosti učiteljev-mentorjev,  kot pa njegov samoumevni, načrtovani, spodbujani, pomembni in nujni sestavni del.