PREDSTAVITEV PROJEKTA: LeaCoMM – Učna skupnost za področje migracij in manjšin: Platforma za učitelje in izobraževalce učiteljev

Cilj projekta LeaCoMM je ustvariti platformo za učitelje v Evropi, ki delajo v razredih, kjer so učenci iz različnih kultur, etničnih skupin, religioznih usmeritev ter govorijo različne jezike. Število takšnih učnih skupin oz. razredov povsod po Evropi strmo narašča, predvsem zaradi povečane individualne mobilnosti, povečanih migracijskih tokov ter večjega števila beguncev.  Na žalost, možnosti za poklicno usposabljanje in ustrezni viri za učitelje za njihov nadaljnji razvoj kompetenc na področju medkulturnega poučevanja pa ni napredoval tako hitro oz. kvalifikacije za učitelje, ki obstajajo, še ne izpolnjujejo zahtev, povezanih s trans-kulturnimi kompetencami. Cilj projekta LeaCoMM je ponuditi učiteljem orodja za razvijanje lastnih sposobnosti na tem področju, kot tudi vzpostavitev mreže za učitelje po vsej Evropi, kjer bodo lahko izmenjevali dobre učne prakse, metode in učna gradiva.

LeaCoMM-ova platforma za učitelje bo on-line interkulturno okolje z lastno spletno stranjo in povezavo s socialnimi omrežji. Na spletni strani bodo naslednja področja za učitelje:

  • splošna knjižnica in raziskovalno področje, kjer bodo na voljo najnovejše akademske raziskave, študije in okvirna zakonodaja, ki opisujejo medkulturne kompetence za učitelje in okolja partnerjev,
  • področje z materialnimi viri, kjer bodo učitelji izmenjavali ustrezna gradiva – izmenjava primerov dobrih učnih praks, itd.
  • področje e-učenje; moduli za učitelje, kjer lahko izboljšajo svoje med in trans-kulturne spretnosti,
  • forum za učitelje po vsej Evropi, kjer lahko neposredno komunicirajo drug z drugim, postavljajo vprašanja, dajejo priporočila in kjer lahko teče razprava o izobraževanju na splošno – vzpostavitev dejanske učne skupnosti učiteljev in izobraževalcev učiteljev.

Tako kot se na šolah povečuje raznolikost, je tudi potrebna večja pozornost pri poučevanju v okoljih povezanih z migracijo oz. preseljevanjem ter etničnimi manjšinami. LeaCoMM bo dal poudarek na te teme preko različnih načinov – vključno z:

  • jezikovno usposabljanje in uporaba večjezičnosti,
  • kritična prenova šol in poučevanja na multikulturni način,
  • medkulturni in mednarodni pogledi na učne vsebine,
  • upravljanje raznolikosti v šolah (tudi s strani šolske administracije).

Pomen vključenosti priseljencev in etničnih manjšin v šolah in v izobraževanju se pa še vedno premalo odraža v izobraževanju in usposabljanju učiteljev. Zato LeaCoMM želi gledati tudi na kvalifikacije učiteljev znotraj izobraževalnih sistemov za učiteljev in tistih, ki so odgovorni za to področje v šolski upravi. Seveda bo z omejenimi sredstvi v različnih državah EU predstavljalo velik izziv narediti tovrstne premike. Da se na tem področju zagotovi uspeh, so bistvenega pomena aktualni, praktični in znanstveno utemeljeni instrumenti.

Projekt LeaCoMM bo spodbujal okrepljeno sodelovanje in timsko delo učiteljev po vsej EU ter oblikoval in zagotavljal infrastrukturo in sredstva, kjer bo omogočena izgradnja in razvoj »učne skupnosti” ter bodo zagotavljana aktualna in dobra učna gradiva.

Partnerji projekta so:

Vodilni partner :
Soros International House, Vilnius, Litva

Drugi partnerji:
Staatliches Schulamt Stuttgart, Nemčija
Desmos NGO Griechenland, Katerini, Grčija
Exchange House Travellers Service, Dublin, Irska
Zavod Antona Martina Slomška, Slovenija
Bilkent University, Ankara, Turčija