EDID 2014 – z igro do znanja, z znanjem do igre in veliko več

V času, ko je svet na vsakem koraku preplavljen s sodobno tehnologijo, je najbrž iluzorno pričakovati, da bodo dovolj dobro ‘prijeli’ načini poučevanja in sodelovanja iz časa pred informacijsko komunikacijsko tehnologijo in njenih drobtinic.

Tako so se snovalci mednarodne konference EDID 2014, ki je bila novembra 2014 v Laškem, lotili ‘nemogočega’, kar je bil tudi del slogana konference in predstavili modele, načine, metode… skozi igro, družabna (družbena?) omrežja, raziskovanja.

Na poti druge konference, za katero predvidevajo, da bo postala stalnica, so ob domačih strokovnjakih stopali tudi gostje iz tujine. John Collick se je sprehodil skozi igričarstvo, Jef Staes pa (med drugim) skozi sposobnosti in odkrivanja talentov. S pozdravnimi nagovori so konferenco pospremili prorektorica univerze v Ljubljani prof. dr. Maja Makovec Brenčič, Aleš Ojsteršek (Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport), Azemina Njuhović (Ministrstvo za izobraževanje, znanost in mlade kantona Sarajevo) in Mitja Jermol (Institut Jožef Stefan).

Na tokratni konferenci so imeli veliko besede učenci in dijaki, ki so predstavili, kako pouk poteka v njihovih šolskih klopeh, seveda tudi skozi igro. Predavatelji, ki so dobro prakso pripeljali kar iz učilnic pa so predstavili tako programiranje igric kot delo v družabnih omrežjih.

Na uradni spletni strani konference EDID so med drugim zapisali, da je Dr. John Collick na delavnicah predstavil zgodovino uporabe iger in kako jih lahko prilagajamo v različne namene, skupaj z učitelji in učenci je prikazal praktične primere uporabe iger v izobraževalnem procesu in razkril povezavo nevroznanosti in učenja ter zakaj so igre tako učinkovite.

“Razmišljanje in reševanje zahtevnih problemov in scenarijev za napredovanje v igri posameznika motivira, da uporabi različno znanje in ideje v novih abstraktnih in kompleksnih okoljih.” (John Collick)

Da nismo rojeni z oznako, ki navaja seznam naših talentov, ampak jih moramo odkriti in raziskati in hkrati spoznati kako želja po novem in neskončen vir informacij vplivata na razvoj talentov pa je bila rdeča nit Jefa Staesa.

“Talente moramo odkrivati, strast in motivacijo do dela pa spodbujati.” (Jef Staes)

Na delavnicah so slušatelji izvedeli veliko o razvoju in uvajanju zbirke veščin, uporabi iger v razredu, kako oblikovati igre za učence in učitelje, sprehodili pa so se tudi skozi družabna omrežja (Facebook in podobno).

Več o letošnji in lanskoletni konferenci na portalu konference EDID.