NPZ kot prelomna točka odnosov v šolstvu

V Ljubljani so se 18. marca, na povabilo ZRSŠ, sestali ravnatelji osnovnih šol ljubljanskega območja.

Predstavnica Državnega izpitnega centra jim je predstavila novosti v zvezi z nacionalnim preverjanjem znanja; tudi zbirke nalog, ki jih učitelji lahko uporabijo pri pouku.. Vojko Kunaver je razložil, kako naj bi pri zgodovini interpretirali rezultate NPZ. Sodelavke Nacionalnega inštituta za javno zdravje so predstavile vidike varovanja zdravja na šolah. Direktorica Centra šolskih in obšolskih dejavnosti je razgrnila pestro ponudbo CŠOD-jev. Za konec je opisala možnosti šolskih obiskov še predstavnica Postojnske jame.

Ravnatelji so odločno opozorili na težave, ki jih imajo zaradi nalog, ki jih dobivajo šole. Dvomili so v premišljenost odločitev in uvajanja novosti; izpostavljali tudi na neetičnost zahtev dobro plačanih, da učitelji delajo zastonj. Ključna zahteva pa je bila, naj se razgrne stroškovno-plačilni vidik učiteljevega in šolskega dela. Sprijazniti se bo treba, kot je dejal minister, da smo v kapitalizmu, in da naj se plača, kar je narejeno ali naj se ne naredi tistega, kar ni plačano.

Zato so predlagali bojkot vrednotenja NPZ in spraševali, od kod naj vzamejo denar za zdravniške preglede.

IMG_3070[1] IMG_3071[1]

About Igor

učitelj; geograf in sociolog; vesel, če se z menoj ne strinjate in to poveste

One thought on “NPZ kot prelomna točka odnosov v šolstvu

  1. Lipovšek
    19. 3. 2015 at 18:58

    Bo zgledalo, da sem edini, ki še zagovarja NPZ, a vseeno.
    Po strokovni plati ga zelo podpiram. Če bi bil še starš, bi celo zahteval, da država mojemu otroku omogoči primerjanje z vso populacijo.
    Seveda pa je treba vedeti, čemu je NPZ namenjen. Mislim, da štirim stvarem. In tu je moja prva dilema: je lahko sluga štirih gospodov naenkrat? Kosovel je zapisal: ali je krivo zrcalo, da imam kljukast nos? Za NPZ bi pa dejal: ali je krivNPZ, če ga šarlatani zlorabljajo za primerjanje šol, za ugotavljanje učiteljeve kakovosti, za primerjanje z ocenjevanjem, za ocenjevanje ravnatelja (ups, to so ravnatelji uspeli izvreči iz meril) ….
    Se pa strinjam, da bi po organizacijsko tehnični plati morali NPZ dodelati. Tudi, komu gre v delovno obveznost njegovo vrednotenje, bi se morali dogovoriti. Tudi, koliko bi bilo treba učiteljevo delo plačati (torej sindikalne zahteve) in koliko bi bilo spodobno od učitelja pričakovati, je vredno pogovora in dogovora.
    Ampak ukiniti NPZ.?
    To je tako kot v zdravstvu ukiniti preiskave krvi. Saj zdravnik po občutku bolje ve, ali imam previsoko sedimentacijo, kot pa merilnik.