Javna razprava o nacionalnem preverjanju znanja na spletni strani SIO

Na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport odpirajo javno razpravo o nacionalnem preverjanju znanja. Do konca oktobra 2015 zbirajo mnenja, predloge, refleksije na spletni strani SIO – Slovensko izobraževalno omrežje: url.sio.si/npz15 ali na elektronski naslov: npz.mizs@gov.si.

Nacionalno preverjanje znanja (NPZ) je v preteklosti v strokovni in splošni javnosti sprožalo številne odzive. Na ministrstvu so jih spremljali in ocenili, da je NPZ na razpotju, da ga je potrebno ponovno premisliti. Zato so se odločili, da vse deležnike, ki se jih ta tematika dotika, povabijo v razpravo o nadaljnjem razvoju NPZ in tudi na ta način pripravijo podlage za vnaprej.

NPZ_razprava_MIZS_SIO

 

Zanima jih vaše mnenje:
  • kako vidite nacionalno preverjanje znanja, zakaj in za kaj ga v prihodnje uporabljati;
  • na kakšen način ga izvesti, kdaj, v katerih obdobjih otrokovega šolanja;
  • kaj storiti z rezultati in analizami nacionalnega preverjanja znanja.

Z ministrstva sporočajo, da so dobrodošle tudi ostale pobude in razmisleki, ki se nanašajo na NPZ.

Od 21. septembra do konca oktobra 2015 ministrstvo odpira razpravo o NPZ. Mnenje lahko oddate na spletni strani SIO – Slovensko izobraževalno omrežje: url.sio.si/npz15. V ta namen so oblikovali tudi elektronski naslov npz.mizs(at)gov.si, kamor je mogoče pošiljati mnenja in predloge o NPZ, ki jih bodo sproti objavljali na spletni strani ministrstva.

One thought on “Javna razprava o nacionalnem preverjanju znanja na spletni strani SIO

  1. Lipovšek
    23. 9. 2015 at 01:14

    Dobra poteza ministrstva. Upam, da se ne bomo oglasili samo tisti, ki mislimo:
    a) da ga je treba ohraniti kot formativno obliko preverjanja znanja;
    b) da ga je treba izvajati ob koncu 1., 2., 4., 6. in 8. razreda kot prostovoljno obliko; le na nekaterih šolah naj bo ob strokovnem nadzoru narejen statistični vzorec za državne potrebe;
    c) glavni interpret rezultatov bi moral biti učeči učitelj, nato strokovni aktiv, nato razredni učiteljski zbor (tudi v sodelovanju s starši) in na koncu celotni učiteljski zbor. Pri tem jim na željo šole lahko pomagajo zunanji strokovnjaki. Za državno raven pa naj bodo interpreti RIC, strokovni svet, ministrstvo in seveda univerze, inštituti in zavodi.
    Z zakonom bi prepovedal mešanje ocenjevalnih rezultatov in rezultatov NPZ.
    Razvrščanje šol po rezultatih NPZ je bilo že doslej prepovedano, a je RIC v vsakem poročilu naredil vrstni red šol. Resda brezimen, a dovolj opazen, da je dal mariborski fakulteti alibi, sodišču pa pravno podlago, da je lani prišlo do afere NPZ-gate.