Kulturni bazar 2016 – pismenost kot koda razumevanja…

Kulturno-umetnostna vzgoja je v zadnjih desetih letih pomembna tema v svetovnih, evropskih ter nacionalnih krogih, povezanih z vzgojo in izobraževanjem ter kulturo.

S Kulturnim bazarjem, kjer združijo moči Ministrstvo za kulturo, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Ministrstvo za zdravje, Slovenska nacionalna komisija za Unesco ter kulturne ustanove iz vse Slovenije, želijo doseči boljšo obveščenost o kulturni ponudbi v Sloveniji ter v strokovni in širši javnosti prebuditi interes za kulturno-umetnostno vzgojo oziroma za kulturo. Izvršni producent Kulturnega bazarja, sedaj že tradicionalne prireditve, je od samega začetka leta 2009 Cankarjev dom v Ljubljani. Enodnevna prireditev široko odpre vrata Cankarjevega doma – na razstavnih prostorih v treh preddverjih predstavlja svojo bogato ponudbo skoraj 300 kulturnih ustanov ter številni samostojni kulturni ustvarjalci iz vse Slovenije. V predavalnicah in dvoranah se zvrstijo številna predavanja, delavnice in strokovne razprave z različnih področij, vodeni ogledi predstav (gledališke, glasbene, plesne, filmske …), razstav ter nastopi ustvarjalcev in umetniških skupin. Več o tem si poglejte v tukaj ter v Galeriji.

Cilji Kulturnega bazarja:

  • predstaviti kakovostne projekte in programe, ki jih kulturne ustanove ponujajo za otroke in mladino;
  • spodbuditi in predstaviti možnosti za povezovanje in sodelovanje (partnerstvo) kulturnih ustanov z vrtci in šolami ter tudi partnerstva med kulturnimi ustanovami;
  • okrepiti zavest o pomenu kulturno-umetnostne vzgoje v vzgoji in izobraževanju ter širši družbi;
  • seznaniti s pozitivnimi vplivi kakovostne kulturno-umetnostne vzgoje na otroke in mladino oziroma na vrtec in šolo;
  • spodbuditi kreativnost  in kreativna partnerstva na področju kulture in izobraževanja.

Skrbno izbrane gledališke, glasbene, plesne in filmske predstave dopolnjujejo delavnice, strokovna predavanja in razprave. Poseben poudarek dajejo predstavitvi primerov dobrih praks partnerskega povezovanja VIZ in kulturnih ustanov, v tematskem sklopu Recept za popestritev pa izpostavijo tudi uspešno medresorsko sodelovanje z drugimi področji.

Osrednja tema Kulturnega bazarja 2016 je pismenost kot koda razumevanja različnih področij umetnosti, največji poudarek pa dajejo razvijanju bralne pismenosti in bralne kulture.

Letošnji Kulturni bazar bo v Cankarjevem domu 31. marca.

Vir in več podatkov.