Ženska spada v kuhinjo, moški v gostilno

Društvo za promocijo žensk v kulturi – Mesto žensk je ob mednarodnem dnevu žena pripravilo gradivo, s katerim želi spodbuditi  učitelje in učiteljice na srednjih šolah, da z mladimi spregovorijo  o enakosti med spoloma ter zgodovini boja za pravice žensk.

Za lažjo umestitev teme v učni proces je društvo pripravilo učno gradivo za izvedbo šolske ure. Osrednji cilj učne ure je namreč med dijaki spodbuditi dejavno razpravo o enakosti spolov. Spodbujanju dejavnega sodelovanja dijakinj in dijakov sta namenjena tako uvodni del ure kot njena izvedba. Uvodni del je krajše slikovno/video gradiva, ki vprašanje enakosti spolov povezuje s problemi in okoliščinami, v katerih se znajdejo mladostniki. Osrednji del ure je debatno soočenje, v katerem skupini zastopata nasprotni stališči do vprašanja »Ali je mednarodni dan žena – 8. marec – danes še potreben?«, tretja skupina pa razišče zgodovinski vidik praznika, ki ga predstavi ob razglasitvi zmagovalca dialoškega dvoboja.

Gradivo je uporabno pri pouku tako za 8. marec kot ob drugi priložnosti.

Društvo za promocijo žensk v kulturi lahko vprašate tudi po telefonu ali elektronski pošti – 030 302 897, contact@cityofwomen.org.

Društvo bo veselo tudi odgovora, ki ga boste zapisali pod novico.

mz2

Slovenščina dopušča dvoumnost. “Kje je danes mesto ženskam?”

mz3

Po 50 letih je John Lennon še vedno živ.

mz5

Moški so za enaka dela tudi bolje plačani.

mz13

… pravi ljudski glas, ki ga je statistika ovrgla.

About Igor

učitelj; geograf in sociolog; vesel, če se z menoj ne strinjate in to poveste

2 thoughts on “Ženska spada v kuhinjo, moški v gostilno

  1. jankoh
    2. 3. 2016 at 06:55

    Mogoče bi ob tem pomislili tudi na enakost spolov v šolstvu. Se tu lahko že lahko pohvalimo, da smo enaki? Tudi v razmerju do učečih? Nekdo mi je nekoč rekel, da bomo potrebovali kmalu kvote…

  2. Lipovšek
    9. 3. 2016 at 21:59

    Če bi gledali nogometno:
    – plače v šolstvu so 1:1;
    – pri deležu spolov ženske v šolstvu krepko vodijo (a večina poreče: “Ker je učiteljski poklic družbeno podcenjen!”) Psihoanalitiki bi porekli, da je zdrav razvoj nače mladine v šolah premalo “moškega principa” = 1:0 za ženske;
    – delež moških ravnateljev je nesorazmeren z deležem učiteljic = 1:0 za moške.

    Torej 2:2.

    Se pa sprašujem, zakaj učiteljice, če jim je na voljo izbira, skoraj po pravilu glasujejo za moškega ravnatelja. Medtem ko učitelji, če jim je na voljo moško-ženska izbira, glasujejo za 😉 ravnatelja. To pa dokazuje, se mi zdi, da ženska še vedno ni enakopravna moškemu.