Mednarodni seminar za učiteljev poklicni razvoj

Zavod RS za šolstvo je 16. marca v okviru Evropskega združenja za izobraževanje učiteljev (ATEE) pripravil seminar o učiteljevem poklicnem razvoju. Po uvodnem pozdravu Brigite Žarkovič Adlešič je o celostnosti učiteljevega dela v Berlinu, kjer je v nekaterih šolah do 90 % otrok z večkulturnimi koreninami, spregovorila Christiane Kose iz berlinskega Upravnega odbor za izobraževanje, mladino in znanost. Poklicni  razvoj – dve plati iste zgodbe, je svoje predavanje naslovil Jaap van Lakerveld, z univerze v Leidnu. V primerjavi s Slovenijo imajo nizozemski učitelji enake probleme – birokratiziranje, feminiziranje, podplačanost, padec ugleda … edino brezposelni niso.

Naslednjo nizozemsko izkušnjo o pomoči učiteljem sta predstavili Rita Schildwacht in Quinta Kools z univerze Fontys. Kolegialno se opirajo s pomočjo videokonferenčne povratne informacije in tako zbližajo mimobežne učitelje.  Na Škotskem v okviru študijskih programov in usposabljanja učiteljev uvajajo koncepta čuječnosti. Kako učitelje usposobijo za delo v zapletenih okoliščinah, je povedal  David McMurtry iz Aberdeena. Kot ustrezno stanje in način učiteljevega ravnanja je strnil v besedo čuječnost (minndfulness).

Za konec so nemške izkušnje z rabo jezikovnega listovnika in pogled v prihodnost razgrnili Peter Kliemann, Friderike Ulmer in Beate Nonhoff iz Tübingena.

20160316_101352 20160316_101418 20160316_110843 20160316_114633 20160316_124038

 

About Igor

učitelj; geograf in sociolog; vesel, če se z menoj ne strinjate in to poveste