Kultura sobivanja – izzivi in priložnosti

Zavod RS za šolstvo je 18. in 19. marca 2016 že trinajstič pripravil seminar Socialno učenje, ki se ga je udeležilo 33 učiteljev iz osnovnih in srednjih šol. Seminar je potekal v Ljubljani. Sodelujoči so spoznavali socialno učenje iz različnih perspektiv, saj dinamika in kompleksnost današnjega časa terjata ponovne premisleke o temeljnih kategorijah našega bivanja.

Spreminja se pogled na osebne in družbene konstitutivne dimenzije, ki vplivajo na razumevanje naših identitet, prostora in časa. Soočeni smo s številnimi izzivi, ki temeljito spreminjajo način življenja in dela. Danes se v šolah pogosto zanemarja in upošteva pomen socialne in emocionalne dimenzije, skozi katere učenci pridobivajo izkušnje in razvijajo odnose do drugih; razvijajo samospoštovanje, samozaupanje in tako bolj razumejo različne socialne okoliščine in svojo socialno odgovornost. Dejavnosti na seminarju so prispevek k razpravam o tem, kakšne so dobre prakse na področju socialnega učenja ter s katerimi vprašanji in dilemami se srečujemo v praksi.

Na seminar udeleženci prinesejo tudi dobrote iz domačih krajev, ki popestrijo odmore in spomnijo na vrednote in vrline, ki so vezivo vsake skupnosti. Ta tema vedno zahteva, a danes še posebej, da si postavimo poglobljena vprašanja in da razmišljamo široko, da bi odgovorili na številne vzgojne izzive in izzive časa.

Seminar je vodila Pika Gramc, ki je predstavila pristope za odpiranje perspektiv socialnega učenja. Prvi dan so bili predavatelji ali vodje delavnic še dr. Alenka Kobolt, ki je predavala o izstopajočem vedenju in pedagoških izzivih, Romana Franković, je spregovorila o odprtem učenju in predstavila svoje izkušnje in primere dobre prakse na OŠ Preska. Jana Lampe iz Slovenske Karitas je demonstrirala uporabno gradivo za preprosto in solidarno življenje. Gradiva za seminar so prispevali še: Založba Zavoda RS za šolstvo in društvo Humanitas. Bojana Pivk Križnar in Tomo Križnar sta s svojo multivizijsko animacijo ob številnih zgodbah iz Afrike spodbujala k razmišljanju, kako pri naših otrocih prebuditi in ozavestiti vrednote, ki so prisotne med staroselci. Sobotni predavatelji ali moderatorji delavnic so bili: dr. Petra Draškovič Pelc, ki je predavala o lepoti sobivanja, dr. Bojana Caf je z gibalnem izražanjem z udeleženci seminarja ustvarjala medsebojne interakcije, ki so vplivale na socialno integracijo seminarske skupine. Emir Jusić je predaval o dejavnikih, ki vplivajo na spodbudno učno okolje, in predstavil primere dobre prakse, mag. Marjan Krebelj pa je ob konkretnih primerih razmišljal o različnih perspektivah ustvarjalnosti. Pika Gramc je na delavnici z udeleženci nizala zgodbe, ki so odsevale vsakodnevno raznolikost dojemanja socialne in čustvene dimenzije življenja vseh sodelujočih.

Ob zaključku seminarja je bilo poudarjeno, kako pomembno je širiti zavedanje o soodvisnosti in o vplivih dejanj, ki se odslikujejo v kulturi sobivanja.

Pripravila: Jožica Pika Gramc

Gradivo Petre Draškovič Pelc

pika2 pika1

pika4

 

About Igor

učitelj; geograf in sociolog; vesel, če se z menoj ne strinjate in to poveste