Razrednik ali oddelčni pisar?

Na kranjski gimnaziji je 29. junija potekala 1. vseučiteljska konferenca Učiteljskega združenja Slovenije. Udeležence je pozdravila Metka Zorec in povzela ključne poudarke s sedmih pokrajinskih srečanj, ki so zajela predstavnike četrtine slovenskih šol in vrtcev. Na pokrajinskih srečanjih so učitelji največ časa posvetili problemom razredništva in položaju ter ugledu slovenskega učitelja in šolstva. Matija Horvat je orisal principe zborničnega delovanja za izhodišče postavil odprt strokovni pogovor. Retorično je odgovoril, da zbornica ne bo reševala sindikalnih problemov, ampak na državni ravni tiste, ki jih na šolski ravni mora reševati pedagoška konferenca oz. “zbornica”.

Ugotovili so, da razredništvo ni ustrezno vrednoteno niti vsebinsko, sistemsko, pedagoško, časovno niti denarno. Problema so se lotili z več vidikov: opisa razrednikovega dela, težav, dela s starši, vloge občil in predloge rešitev. Iz 51 predlogov za boljšo šolo so po pokrajinskih srečanjih izbrali tiste, ki so se največkrat pojavljali: izenačenje pravic in dolžnost učiteljev različnih šol, junijske in avgustovske okrožnice šolam naj bodo objavljene že pozimi, ovrednotiti je treba smisel anonimnih prijav inšpekciji, omejiti je treba poseganje staršev v učiteljevo avtonomijo, omejiti je treba vdiranje trga in prava v šolo, posodobiti je treba učne načrte z večjo vlogo in prispevkom učiteljev v posodabljanju.

V zaključnem delu je spregovorilo pet predstavnikov iz različnih delov Slovenije. Na šolah so učitelji podprli ustanovitev učiteljske zbornice; marsikje so ravnatelji nagovarjali učitelje k zborničnem delovanju in obljubili vso podporo. Marsikateri predstavnik je nanizal težave, ki vsakodnevno po nepotrebnem obremenjujejo učitelja in ga odtegujejo temeljnemu delu in poslanstvu. Ena od energijskih in časovnih pijavk je prav gotovo obilno administriranje. Poudarili so, da je edina rešitev demokratični dialog in mreženje učiteljev. Omenili so podhranjenost Zavoda RS za šolstvo s predmetnimi pedagoškimi svetovalci, opozarjajoč, da slovenski šolski sistem vendarle temelji na predmetih.

Vodstvo združenja se namerava jeseni povezati z vsemi déležniki v slovenskem šolskem prostoru, dejavneje pa namerava nastopiti tudi v občilih, javnih razpravah in na okroglih mizah.

IMG_4954Udeležencev je bilo približno 80 – polovica od vseh članov UZS.

IMG_4955Metka Zorec, predsednica UZS.

About Igor

učitelj; geograf in sociolog; vesel, če se z menoj ne strinjate in to poveste