Igrifikacija učnih gradiv – enostavno in zabavno!

V pripravah na novo šolsko leto smo na OŠ Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem namenili tudi izobraževanju učiteljic in učiteljev o novih IKT pristopih in možnostih pri poučevanju. Šola se je lansko leto vključila v projekt Erasmus+, KA1, saj želimo več pozornost nameniti sodobnejšim, učencem bližjim metodam poučevanja. K temu seveda spada uporaba sodobne tehnologije, ki jo učenci dnevno uporabljajo, a ne za šolsko delo. Šest učiteljev se je udeležilo več različnih mobilnosti, kjer smo spoznali različne oblike igrifikacije učnih gradiv in pouka, uporabo različnih aplikacij, ki omogočajo drugačne pristope k izobraževanju in drugačne oblike dela, uporabo tablic, QR kod, učenja izven učilnice …

Del tega znanja smo v več delavnicah posredovali na vse strokovne sodelavce. Predstavili smo jim igrifikacijo, pri kateri se v pouk vključuje elemente igre, v starodobni ali digitalni obliki, predvsem z namenom večje raznolikosti pouka in motivacije učencev za šolsko delo. Delavnice so poleg praktičnega znanja želele razširiti spoznanje, da smo učitelji poleg vzgojiteljev tudi prodajalci učne snovi in moramo zato pri metodiki narediti korak k mladim.

Spoznali smo nekaj računalniških aplikacij (Classtools, Educaplay, LearningApps, Kahoot, Storio) in z njimi izdelali nekaj enostavnih gradiv: premetanke, odkrivanke, sestavljanke, križanke, spomin, interaktivni zemljevid, vislice, različne oblike kvizov … Obnovili smo tudi znanje o spletni učilnici; Moodle imamo že dolgo na šoli, ni pa široko v uporabi. S predstavitvijo smo skušali prikazati zmožnosti in prednosti njegove uporabe. Poskusili smo tudi učno uro z uporabo pametnih telefonov oz. tablic in QR kod. Zadnja delavnica pa nam je predstavila poučevanje po CLIL metodi, pri kateri tuji jezik postane učno in komunikacijsko orodje pri pouku poljubnega predmeta.

Sodelavci so bili nad novostmi večinoma navdušeni; ugotovili smo, da v času, ki ga porabimo za izdelavo klasičnega delovnega lista, ­­­­lahko izdelamo kaj bolj zanimivega. Z veseljem si bodo ogledali in dopolnili znanje tudi pri kateri izmed odprtih učnih ur, ki jih bomo člani projekta Erasmsu+ pripravili v tem šolskem letu. Mi pa jim za naslednje leto obljubljamo zahtevnejše igifikacije.

Prispevek: Boštjan Kernc, OŠ Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem