Učenje bralnega razumevanja je stalna in vsepredmetna dejavnost.

Osnovna šola Jurija Vege Moravče je pripravila redno četrtletno srečanje v okviru projekta za spodbujanja bralne pismenosti. Dejavnost poteka drugo leto in vanjo je vključenih 10 šol iz ljubljanske območne enote ZRSŠ.

Za glasbeni uvod so poskrbeli domači zbor pevk in instrumentalistov. Udeležence je pozdravila ravnateljica Nuška Pohlin Schwarzbartl. Osrednji vsebinski prispevek je bilo  plenarno predavanje Cvetka Bizjak z naslovom Kompleksne bralno učne strategije. Med strateškim, površinskim in globinskim učenjem se je osredotočila na slednje. Poudarila je  zasluge učiteljev, šol in ZRSŠ za uspeh v mednarodni raziskavi PISA. Zaključila je z nizom praktičnih primerov za zaznavanje razločkov med celostnim in analitičnem spoznavanjem in jih vezala na zglede iz učenja različnih predmetov.

Po odmoru so se udeleženci razdelili v tri delavnice. Andreja Vavpetič in Saša Igrec (OŠ Moravče) sta predstavili opismenjevanje s fonomimično metodo. Alenka Andrin in  Mihaela Kerin (ZRSŠ) sta razložili, kako podpreti učenca na poti do boljšega razumevanja prebranega besedila. Igor Lipovšek, pedagoški svetovalec za geografijo, pa je na štirih primerih demonstriral razumevanje preverjanja geografskih slikovnih sporočil, ki so primerna za pouk vsakega predmeta; s poudarkom na branju zemljevidov, saj se ravno izteka mednarodno leto zemljevidov.

Povzeto po spletni strani ZRSŠ

img_6103 Glasbeni nastop učencev OŠ Jurija Vege.

img_6112 Nuška Pohlin Schwarzbartl, ravnateljica.

img_6114 O globinskem učenju je predavala Cvetka Bizjak.

img_6115 Udeleženci popoldanskega usposabljanja za bralno pismenost.

 

About Igor

učitelj; geograf in sociolog; vesel, če se z menoj ne strinjate in to poveste

Dodaj odgovor