Med prejemniki priznanja Blaža Kumerdeja dr. Nataša Kralj

Od leta 1999 podeljuje Zavod Republike Slovenije za šolstvo (ZRSŠ) posameznikom, skupinam ali institucijam za odlično partnerstvo pri razvoju in uvajanju novosti v vzgojno-izobraževalnih ustanovah, v sodelovanju z Zavodom Republike Slovenije za šolstvo, priznanja Blaža Kumerdeja. S temi priznanji se jim želi ZRSŠ zahvaliti za visoke dosežke pri zahtevnem delu z mladimi, njihovo ustvarjalnost in inovativnost ter kakovostno sodelovanje, ki z njim zavodovi strokovnjaki ter učitelji, vzgojitelji in drugi delavci v vzgoji in izobraževanju prihajajo do skupnih boljših rešitev, ki ustrezajo zahtevam časa.

Letošnji prejemniki so MARTA SAMOTORČAN, ravnateljica Vrtca Vrhnika, POLONA LEGVART, profesorica pedagogike in učiteljica razrednega pouka na Osnovni šoli Bratov Polančičev v Mariboru, SONJA MARUŠIČ, učiteljica biologije na Srednji šoli Veno Pilon Ajdovščina, OSNOVNA ŠOLA BRŠLJIN, OSNOVNA ŠOLA NAKLO in dr. NATAŠA KRALJ, učiteljica nemščine in slovenščine v Mariboru na Prvi gimnaziji in na Srednji elektro-računalniški šoli.

Tokrat smo se povabili med zidove ‘prve’ k dr. Nataši Kralj, ki uvodoma pove, da v šolah marsikaj prihaja iz notranje potrebe. IKT pa je nekaj, kar je nuja, ne pa nekaj, kar bi morali ali ti kdo ‘predpiše’, torej je njena notranja motivacija.

Kako je z znanjem mladih?

“Res je, da uporabljajo različno tehnologijo, sodobno tehnologijo, računalnik, tablice in marsikaj. Ampak oni to uporabljajo v neke druge namene, bolj za zabavo, sprostitev. Potem moramo vse nekako osmisliti in uporabiti pri pouku, pri učenju. Na eni strani so torej vešči tega, ampak ne na način, kot bi mi  pričakovali. Potem iz didaktičnega vidika pomagamo, da je narejeno tako, da je sprejemljivo. Več, kot tega uporabljamo, lažje je, ker se potem tudi oni naučijo, kako to smiselno uporabljati v učne namene.”

Učenje skozi igro

“Gotovo je skozi igro bolj privlačno. Tudi kakšne zunanje motivacije, nagrade, bonus točke pa tudi kritično prijateljevanje mora biti prisotno. Kjer izpostavimo kaj je dobro, kaj se da izboljšati.”

Priprava, pouk in IKT

“To ni klasična priprava na pouk. Terja veliko časa tudi izven pouka, tako za učitelja, kot dijake, saj je marsikaj treba pripraviti. Tisti, ki to počne se tega tudi zaveda in zna ceniti. Pomembno pa je ‘manj je več’. Takrat, ko se uporabi, se z nekim ciljem, namenom. Naj se s tem ne pretirava. Včasih je IKT-ja malce preveč , prisotne morajo biti tudi klasične metode pogovora, pisanja. Pri nas je zelo spontano, če potrebujemo, vklopimo telefon, naredimo kviz. Torej je raba dovoljena, ampak z nekim namenom.

Odziv dijakov vidim skozi njihovo aktivnost. Če mi jih uspe vključiti širše, kot na klasičen način, potem se to dobro obnese.”

Nagrajen prispevek E-vrednotenje znanja na konferenci SIRikt

“Šlo je v bistvu za to, da sem preizkusila, kako se dijaki odzivajo, če pišejo test v elektronski obliki. V spletni učilnici sem jim pripravila test, na razpolago pa so imeli omejen čas za reševanje. To je bila zelo zanimiva izkušnja. Dijaki, tudi tisti zelo vešči in dobri, z veliko znanja, so ugotavljali, da ni enostavno, če je na eni strani učitelj, kot človek ali pa računalnik. Računalnik torej ne bo toleriral, da manjka črka v besedi in bo dal odgovor, da je rešitev napačna. Ljudje pa smo veliko bolj tolerantni.”

One thought on “Med prejemniki priznanja Blaža Kumerdeja dr. Nataša Kralj

  1. Lipovšek
    19. 3. 2017 at 10:21

    Iskrene čestitke nagrajenki.
    Njene predstavitve so bile odmevne tudi na konferencah Sirikt.
    http://sirikt2014.splet.arnes.si/2014/05/uporabimo-tablico-ko-se-splaca/