Območna enota Ljubljana Zavoda RS za šolstvo v šolskem letu 2014/2015 ponuja vsem strokovnim delavcem enote brezplačne delavnice z aktualnimi vsebinami. Delavnice bodo potekale na sedežu OE, Dunajska 104, Ljubljana, v učilnici vsak ponedeljek od 14. do 17. ure.

Na delavnice se prijavite na povezavi: http://www.zrss.si/prijava/delavnice-OELJ.asp
Termini in vsebina
ponedeljek, 13.10.2014 ob 14. do 17. ure |
Večjezičnost in večkulturnost Dejavnosti, ki aktivirajo obstoječe znanje jezikov in kultur otrok in učencev, ozaveščajo njihovo večjezikovno in večkulturno zmožnost. Izvajalka: Mag. Liljana Kač Strokovni delavci vrtcev in šol |
ponedeljek, 20.10.2014 ob 14. do 17. ure |
Pogovor po branju Udeleženci bodo doživeli branje kot motiv za dejavnost ter ozavestili pomen vsakodnevnega branja kot priložnost za spodbujanje jezikovnih zmožnosti otroka. Izvajalka: Urška Stritar Strokovni delavci: vrtcev, razredni učitelji |
ponedeljek, 3.11.2014 ob 14. do 17. ure |
Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s podporo bralno učnih strategij udeleženci se bodo seznanili z gradniki sporazumevalne zmožnosti pri slovenščini kot učnem predmetu in učnem jeziku. Poudarek bo na poznavanju in praktični uporabi bralno učnih strategij. Izvajalka: Mag. Mojca Poznanovič Jezeršek Strokovni delavci: Učitelji slovenščine in drugih predmetov |
ponedeljek, 10.11.2014 ob 14. do 17. ure |
Kako razumemo razumevanje pri učencih? Udeleženci delavnice na osnovi lastne izkušnje oblikujejo kriterije razumevanja, izmenjajo strokovne poglede na zahtevano kakovost odgovorov učencev in učinkovite pristope za celostno razumevanje besedila. izvajalci: Urška Margan in Mihaela Kerin Učitelji osnovne šole |
ponedeljek, 17.11.2014 ob 14. do 17. ure |
Kako učiti učence analizirati, vrednotiti in oblikovati lastne argumente Udeleženci se bodo seznanili z različnimi strategijami razvijanja kritičnega mišljenja pri pouku. izvajalci: Dr. Tanja Rupnik Vec Strokovni delavci osnovnih in srednjih šol |
ponedeljek, 24.11.2014 ob 14. do 17. ure |
Ali znamo poslušati in postavljati močna vprašanja? Udeleženci bodo spoznali nekaj temeljnih prvin aktivnega poslušanja in postavljanja močnih, ciljno naravnih vprašanj. izvajalci: Dr. Brigita Rupar Strokovni delavci vrtcev in šol, ravnatelji |
ponedeljek, 1.12.2014 ob 14. do 17. ure |
Digitalno branje pri NAMA Kdaj in kako beremo digitalno? Se digitalno branje razlikuje od branja tiskanih gradiv? Je mogoče uspešno izobraževati učence (za naravoslovje, matematiko in življenje) ne da bi vključevali digitalno branje? izvajalci: Amela Sambolić Beganović in Andreja Bačnik Učitelji matematike in naravoslovnih predmetov OŠ in SŠ |
ponedeljek, 15.12.2014 ob 14. do 17. ure |
Podpora gibanja pri razvijanju bralnih zmožnosti Udeležencem bodo predstavljene možnosti smiselnega vključevanja gibalnih dejavnosti pri razvijanju brane pismenosti. izvajalci: Nina Markun Puhan Razredni učitelji, športni pedagogi |
ponedeljek, 22.12.2014 ob 14. do 17. ure |
Branje na razredni stopnji Udeleženci bodo pridobili vpogled v razvoj bralnih zmožnosti učencev. Poskusili bodo različne bralne dejavnosti za razvijanje fonološkega zavedanja, besedišč, bralnega razumevanja in BUS. izvajalci: Mojca Dolinar in Mihaela Kerin Učitelji razrednega pouka |
ponedeljek, 5.1.2015 ob 14. do 17. ure |
Kako brati rezultate NPZ in kako iz njih ugotoviti bralno pismenost učencev. Cilj delavnice je premakniti razumevanje rezultatov NPZ od sumativnega k formativnemu. izvajalci: Igor Lipovšek Strokovni delavci osnovnih šol |
ponedeljek, 12.1.2015 ob 14. do 17. ure |
Spodbujanje metakognitivnih zmožnosti predšolskih otrok v vrtcu Cilj je poglobiti znanja o pomenu spodbujanja metakognitivnih zmožnosti pri otrocih. izvajalci: Mag. Janja Cotič Pajntar in Nives Zore Strokovni delavci vrtcev in učitelji 1. Razreda OŠ |
ponedeljek, 19.1.2015 ob 14. do 17. ure |
Vloga vzgojitelja pri spodbujanju zgodnje pismenosti v vrtcu Cilj je ozaveščati vlogo vzgojitelja pri spodbujanju in spremljanju porajajoče se pismenosti v vrtcu. izvajalci: Nives Zore in mag. Janja Cotič Pajntar Strokovni delavci vrtcev in učitelji 1. Razreda OŠ |
ponedeljek, 2.2.2015 ob 14. do 17. ure |
Vloga, pomen in uporabne možnosti t. i. (s)likovno-vizualne, umetniške in pismenosti za ustvarjalnost, pri dejavnosti in pouku vseh predmetov v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah. Cilj je spoznati osnove teh pismenosti; zagledati njeno uporabnost in nujnost v vzgojno-izobraževalni praksi; razmišljati, zakaj je te vrste pismenost nadvse pomembna vsebina v vzgoji in izobraževanju. izvajalci: Mag. Marjan Prevodnik Strokovni delavci vrtcev, šol, dijaških domov in vzgojnih zavodov |
ponedeljek, 16.2.2015 ob 14. do 17. ure |
Od motivacije do razumevanja in uporabe besedila Cilji je seznaniti se z elementi sociokulturnega modela razvijanja pismenosti; ugotavljati razlike in prednosti med zunanjo in notranjo motivacijo; seznaniti se z načini in pristopi, ovirami ter pričakovanimi dosežki. izvajalci: Marija Sivec Učitelji OŠ |
ponedeljek, 2.3.2015 ob 14. do 17. ure |
Učenje z učbenikom Poudarek delavnice bo na izboru učbenika in strategij uporabe pri pouku in samostojnem učenju bioloških vsebin. Posvetili se bomo težavam učencev pri samostojni rabi učbenikov in drugih učnih gradiv, s poudarkom na razumevanju in povezovanju slikovnega in besedilnega dela učbenika. izvajalci: Saša Kregar in mag. Minka Vičar Učitelji biologije in naravoslovja |
ponedeljek, 9.3.2015 ob 14. do 17. ure |
Pomanjkljivosti v zgodnjem bralnem razumevanju Cilje je poglobiti znanje o dejavnikih, ki vplivajo na razumevanje prebranega, seznaniti se z različnimi primeri vaj, didaktičnimi igrami in tudi strategijami za izboljšanje bralnega razumevanja. izvajalci: Mag. Darinka Ložar Učitelji razrednega pouka |
ponedeljek, 23.3.2015 ob 14. do 17. ure |
Izbrane dejavnosti z IKT za pouk kemije, ki vključujejo BP V delavnici bomo izpeljali in analizirali dejavnosti za pouk kemije, osredotočene na učenca/dijaka, ki temeljijo na IK tehnologiji. izvajalci: Mag. Andreja Bačnik Učitelji kemije in naravoslovja in ostali |
ponedeljek, 30.3.2015 ob 14. do 17. ure |
Bralna in informacijska pismenost pri razvijanju sporazumevalne zmožnosti v tujem jeziku Udeleženci bodo s pomočjo konkretnih nalog spoznali osnovne principe informacijske pismenosti in načine, kako jo razvijati pri učencih skozi dejavnosti, ki hkrati uresničujejo tudi cilje pouka tujih jezikov. izvajalci: Alenka Andrin Učitelji tujih jezikov |
ponedeljek, 13.4.2015 ob 14. do 17. ure |
Spodbujanje bralne pismenosti pri učenju s slikovnimi viri Udeleženci bodo spoznali različne vidike in ravni bralne pismenosti ter kako jo lahko spodbujamo pri delu s slikovnimi viri pri pouku zgodovine in drugih družboslovnih predmetov. izvajalci: Mag. Vilma Brodnik Učitelji zgodovine in družboslovnih predmetov |
ponedeljek, 20.4.2015 ob 14. do 17. ure |
Pomen predmeta gospodinjstvo pri spodbujanju bralne in drugih pismenosti za mladega pismenega potrošnika Udeleženci delavnice bodo na osnovi prikazanih dejavnosti spoznali osnovne načine, ki pripomorejo k izboljšanju pismenosti s posebnim poudarkom na področju vzgoje mladega potrošnika. izvajalci: Irena Simčič Učitelji gospodinjstva in drugih predmetov |
ponedeljek, 4.5.2015 ob 14. do 17. ure |
Kako pri pouku brati zemljevide Cilj je razmisliti, katero kartografsko pismenost je potrebno razvijati v osnovni šoli. izvajalci: Igor Lipovšek Učitelji osnovne šole |
ponedeljek, 11.5.2015 ob 14. do 17. ure |
Sociološka analiza teksta Cilji je sociološka analiza in interpretacija različnih vrst tekstov, povezovanje s temeljnimi sociološkimi koncepti. izvajalci: Tanja Popit Učitelji sociologije in družboslovja v gimnazijah in srednjem strokovnem izobraževanju |
ponedeljek, 18.5.2015 ob 14. do 17. ure |
Uporaba leposlovne literature (zgodovinski roman) pri pouku zgodovine Cilj je s pomočjo izbranih odlomkov iz zgodovinskih romanov nadgrajevati znanje otrok in spodbujati njihovo vedoželjnost. izvajalci: Vojko Kunaver Učitelji zgodovine v osnovnih in srednjih šolah |
ponedeljek, 25.5.2015 ob 14. do 17. ure |
Vloga umetnosti v vzgoji in izobraževanju Cilj je na podlagi likovnih izdelkov (svojih in otroških) bodo udeleženci spoznali razsežnosti, ki jih ima likovno ustvarjanje na druga predmetna področja in na psihofizični razvoj otroka in mladostnika. izvajalci: Mag. Natalija Kocjančič Ciljna skupina: Učitelji vseh predmetnih področij |
POMEMBNO: na delavnico prinesite svojo napravo (prenosni računalnik ali tablico).
Če imate vprašanja pišite na brigita.rupar@zrss.si
Zemljevid: OE Ljubljana, Dunajska 104, Ljubljana,