S »komolčnim pozdravom« spet med sošolci

V začetku junija so se vrnili v šolske klopi med vrstnike učenke in učenci četrtih in petih razredov. O tem in o prejšnjem dogajanju govori zapis Katje Leva iz 2. osnovne šole v Slovenski Bistrici.

Naša šola je ponovno zaživela, ko je po osmih tednih izobraževanja na daljavo najprej sprejela učence prve triade. Ti so vstopili v nekoliko spremenjeno šolsko okolje, v nekoliko drugačno organizacijo. Čeprav so učitelji pričakovali malce zaskrbljene, zadržane in sramežljive učence, so jih mali korenjaki izjemno presenetili. Ponosno so samostojno vstopali v šolski prostor.  Z iskrenim nasmehom in z iskricami sreče v očeh so opazovali in pozdravljali svoje sošolce in učitelje s »komolčnim pozdravom«. Veselja in tudi kakšne solzice sreče v ponovnem prvem šolskem dnevu ni manjkalo niti pri učencih niti pri učiteljih.

Z vrnitvijo v šolo so učenci vstopili v novo pustolovščino in začeli pisati prvo »pokorona« zgodbo. V njo zagotovo lahko napišejo, da prvi dan in vsi nadaljnji dnevi, ki so in še bodo sledili v tem šolskem letu, vsekakor niso in ne bodo isti, kakršnih so bili vajeni do sredi marca. Šola je kar naenkrat postala prostor, kjer je druženje, če ni na primerni razdalji, skoraj prepovedano, dotike med učenci pa budno spremlja učiteljevo ostro oko.

Fotografija: Luka Husu

Delavci šole so naenkrat postali drugačni, saj se njihovi obrazi skrivajo za maskami, a kljub temu se pod njimi skrivajo nasmejani obrazi, ki so veseli vrnitve otrok.

Nova pravila šolskega reda

Razredničarke in razrednik ter drugi učitelji, ki so prevzeli polovico razreda, so učence prvo šolsko uro seznanili z novimi pravili šolskega reda. Razložili so jim, da so dobili svojo mizico, za katero vedno sedijo, da ne zahajajo v garderobe, ampak čevlje pustijo pred matično učilnico, ki jim je bila dodeljena. Veliko pozornost pa so namenili pravilnemu in doslednemu umivanju rok, ki je zraven ustrezne razdalje najnujnejši ukrep prepričevanja virusa. Seveda ni manjkalo opozoril, da se ne objemajo, si ne posojajo šolskih potrebščin, da ne prijemajo kljuk in da ne prinašajo in odnašajo iz šole ničesar.

Fotografija: Luka Husu

Učence pa je najbolj zanimalo, kaj bodo lahko sploh počeli, če bodo morali ves čas pouka in podaljšanega bivanja upoštevali varnostno razdaljo. Tekom prvega tedna so spoznali, da to ni velika ovira, morda celo prednost, saj so se seznanili z različnimi že pozabljenimi igrami ali pa so imeli priložnost, izmislili si nove. Velik del pouka so učenci preživeli v naravi, na svežem zraku, kjer so dobili možnost izkustvenega učenja, zraven tega pa tudi priložnost, da so se lahko za delček sekunde hote ali nehote tudi dotaknili svojega prijatelja.

Spet sedijo z najboljšim prijateljem

Po prvih dveh tednih ponovnega šolanja naši učenci prve triade pišejo že drugo »pokorona« zgodbo. Tokrat lahko vanjo zapišejo, da so ponovno združeni v celoten razred, da imajo ves čas pouka ob sebi razrednika in da lahko že sedijo s svojim najboljšim prijateljem. Lahko omenijo, da glavni junaki zgodbe niso več le sami, temveč so v zgodbo vstopili novi liki, prejšnji teden devetošolci, v tem tednu pa še četrtošolci in petošolci. Vsekakor lahko zapišejo, da se veselijo srede, ko bodo skozi šolska vrata stopili še učenci 6., 7. in 8. razredov. Nemara bo celo kdo dodal, da kljub marsikateri obljubi s strani države o rahljanju ukrepov, še do tega ni prišlo. Mogoče se bo našel posameznik, ki bo zapisal, da je dovolj zrel in da razume, da so nova pravila pomembna za zdravje celotne družbe. Nedvomno pa bi lahko vsak učenec zapisal, da je bilo to šolsko leto zanj posebno in da mu bo za vedno ostalo v spominu.

Besedilo: Katja Leva

Fotografije: Drago Jovič (Arnes), fotografiji med besedilom: Luka Husu