Potreba po delavnicah, ki jih ponuja Arnes


V času, ko se dogajajo počitnice in so nekateri z eno nogo že v vodi ali kje drugje, so se izobraževanja lotili na Andragoškem zavodu Maribor.

Pod mentorstvom Borisa Volariča, učitelja in računalnikarja, izobraževalca v številnih projektih ter dolgoletnega strokovnjaka in Arnesovega sodelavca na področju digitalizacije in rabe IKT v izobraževanju, so pod drobnogled vzeli WordPress, sistem oziroma platformo za objavljanje prispevkov na spletu, ki je zaslužna, da v tem trenutku prebirate te vrstice.

Pripravljeni moramo biti na delo na daljavo

Na Andragoškem zavodu je posebnost, da sodelavci izhajajo iz različnih delovnih področij. Tako sestavijo ene izobraževalne skupine tistih, ki izhajajo iz izobraževanja, torej iz šolskih zavodov ali pa jim je tematika tekočega IKT izobraževanja (WordPress, spletne učilnice…) znana in druge iz tistih, ki jim je to področje manj znano. Vsi pa se morajo pripraviti na to, pravi direktorica Irena Urankar, da je tudi v prihajajočem šolskem ali študijskem letu možen scenarij, ko bo izobraževanje potekalo večinsko na daljavo, kot se je to letos že zgodilo.

Irena Urankar je povedala, da je za njih bil večji izziv hiter prehod, ko so vzpostavili vse potrebno za pouk na daljavo ob tem pa preselili tudi vso administracijo in vse v 90% prilagodili za delo od doma. Vse to se je zgodilo ‘iz danes na jutri’. Na njihovi strani pa je bila sreča v tem, da so veliko večino, vključno z elektronsko pošto in prijavami ter Oblak 365 že nekaj časa imeli urejeno.

Pri nekaterih programih izvajanja so dobili hitra in zelo natančna, kje tudi zahtevna navodila, ki so se jih držali in programe izvajali tudi z uporabo telefona, elektronske pošte in seveda drugih komunikacijskih kanalov, kot so Viber, Skype in z uporabo videokonferenčnih sistemov, kjer so pri stikih med sodelavci pri njih prednjačili Microsoft Teamsi. “Skoraj čez noč smo postavili na glavo del izobraževanja”, še dodaja Irena Urankar.

Katja Horvat, ki na Andragoškem zavodu skrbi, da IKT teče v koraku s časom, je povedala, da so pri njih že pred leti presedlali iz Joomle na WordPress in migracijo dobro izvedli. Najeli so oblikovalce, ki so jim postavili spletišče na WordPressu in uredili AAI prijave. V lanskem letu pa so prestavili tudi spletne učilnice na strežnik na Arnesu.

Z Arnesom pa tudi sicer že dolgo sodelujejo in jim je bilo zato sedaj veliko lažje.

Na fotografiji z leve Maja Sedevčič, direktorica Andragoškega Zavoda Irena Urankar, izvajalec delavnice Boris Volarič in Katja Horvat.

Z Arnesovimi delavnicami tudi v prihodnje

Direktorica Irena Urankar ugotavlja čedalje večjo potrebo po delavnicah, ki jih organizira Arnes za učitelje in druge strokovne delavce. Tudi v prihodnje načrtujejo aktivno udeležbo sodelavcev, najbrž najprej na delavnici za uporabo mobilnih naprav.

Boris Volarič, izvajalec tokratne delavnice, pravi, da je delo s strokovnimi sodelavci precej drugačno od tistega z učitelji, ki prihajajo iz izobraževalnih organizacij, torej šol. Eni in drugi pa morajo poznati vse zmožnosti, ki jih sistem ponuja.

Lažje pa je delati s tistimi, dodaja Katja Horvat, ki prihajajo iz šol in že imajo znanje rabe vseh teh orodij.

Helena Matavž, izvajalka izobraževalnih programov na Andragoškem zavodu, pravi, da ima zavod partnerje tudi iz tujine (Erasmus +…), kjer delo temelji na partnerski izmenjavi, in pri delu na daljavo niso imeli težav. Skupaj seveda iščejo rešitve, saj institucije s katerimi sodelujejo, niso samo izobraževalne in je dobro, da uporabljajo isti komunikacijski kanal.

Dodaj odgovor