Na Arnesu dobro pripravljeni na novo šolsko leto

Učenec v učilnici. Foto iStock

Foto iStock

Smiselna raba sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) predstavlja enega izmed pogojev za uspešno izvedbo pouka na daljavo. Ne glede na izbrani model izvedbe pouka v primeru poslabšanja epidemiološke slike so pri Akademski in raziskovalni mreži Slovenije (Arnes) zelo dobro pripravljeni na novo šolsko leto in morebitno izobraževanje na daljavo.

V sklopu programa Covid-19 dodatna podporna IKT za izvajanje vzgojno-izobraževalnega procesa, ki ga financira ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport s štirimi milijoni evrov, so med drugim večkratno povečali zmogljivosti storitev omrežja Arnes, kot so Arnes učilnica, videokonferenca, splet, strežnik po meri in webmail.

Spletna izmenjava izkušenj

V času epidemije koronavirusa, ko se je pouk iz razredov preselil v spletno okolje, se je pokazalo, da so učitelji uporabljali različne pristope za delo z učenci v spletnem okolju – elektronsko pošto, spletne učilnice in različne videokonferenčne storitve, tudi spletišča. Izkušnje in dobre prakse učitelji po navedbah Arnesa izmenjujejo tudi na spletu, na primer v Skupnosti SIO.

Brezplačni videokonferenčni sistem Zoom

Pomembna je bila nadgradnja videokonferenčnih storitev. Zaradi vse večjih potreb in želja uporabnikov, da bi omogočili hkratno sodelovanje večjega števila udeležencev z uporabo zvoka in slike, na primer celega razreda, so na Arnesu kupili licence za zmogljiv videokonferenčni sistem Zoom. S polnimi funkcionalnostmi bo brezplačno na voljo vsem učiteljem na slovenskih osnovnih in srednjih šolah. Aplikacija omogoča hkratno prikazovanje kamer vseh učencev v razredu.

Nakup računalnikov

V sklopu programa bodo z nakupom 4000 prenosnih računalnikov učencem, dijakom in učiteljem, ki nimajo primerne opreme, omogočili učenje in poučevanje na daljavo.

Delavnice v živo

Na Arnesu se posvečajo tudi izobraževanju učiteljev, ki bodo znanje potrebovali za izvajanje izobraževanja na daljavo. Tako so že izvedli 69 delavnic v živo o rabi različnih storitev IKT, do konca avgusta pa jih bodo po napovedih še vsaj 220. Ocenjujejo, da bo vseh udeležencev okoli 3000.

Množični spletni tečaji

Avgusta so odprli tudi množične odprte spletne tečaje o različnih tematikah, na primer o rabi spletnih učilnic, mobilnih naprav, vodenju in upravljanju vzgojno-izobraževalnih zavodov, spletnemu anketiranju in podobno. Po podatkih Arnesa je trenutno prijavljenih več kot 1900 udeležencev.

Pred nekaj dnevi so se na portalu SIO začeli Arnesovi webinarji z naslovom Zgodbe izza šolskih katedrov. Na njih bodo učitelji na hiter in učinkovit način spoznali različne vsebine s področja dela v spletni učilnici, naučili se bodo, kako izvedejo videokonferenco, posnamejo videovodič, pa tudi, kaj naj storijo ob prvem kontaktu z učenci pri izobraževanju na daljavo, so pojasnili v Arnesu. Prvega webinarja se je v živo udeležilo več kot 500 uporabnikov, posnetki so dostopni na portalu Arnes Video.

Širokopasovni dostop do interneta vsem šolam

Arnes v okviru programa nadaljnje vzpostavitve IKT-infrastrukture v vzgoji in izobraževanju SIO-2020 ureja tudi internetni dostop do brezžičnega omrežja vseh šol v Sloveniji. Do konca leta bo večina otrok v šolah po zagotovilu ministrstva imela širokopasovni dostop do interneta.

Konkretna priporočila glede izvedbe morebitnega pouka na daljavo bodo šole dobile prek priporočil in smernic ministrstva za izobraževanje in zavoda za šolstvo. “Gre za izbiro sklopov, ki bi jih morebiti izvajali na daljavo. Na zavodu bomo priporočili na študijskih skupinah, ki tečejo do 1. septembra, kateri sklopi so najbolj primerni,” je za Slovensko tiskovno agencijo (STA) dejal direktor zavoda za šolstvo Vinko Logaj.

Kot je pojasnil, gre tudi za priporočila v smislu obremenjevanja učencev, neobremenjevanja staršev, sodelovanja staršev s šolo in šole s starši, torej za vzpostavitev ustrezne komunikacije, ki je temelj dobrega poučevanja na daljavo. Ne dvomi v zmogljivosti Arnesovega sistema glede na to, da so ga nadgradili. Zagotovljenih naj bi bilo tudi dovolj računalnikov in druge tehnične opreme, ki jih bodo šole v prvi fazi prejele na začetku šolskega leta ali kasneje, je še dodal Logaj.