Od motivacije učencev do cepljenja proti dezinformacijam

Mreža znanja 2020

Letošnja konferenca Mreža znanja, ki je potekala 25. in 26. novembra, je veliko pozornosti namenila tudi izobraževanju na daljavo. Posnetki s konference in predstavitve so vam zdaj na voljo na spletni strani konference in na portalu Arnes Video.

Dr. Damijan Štefanc s Filozofske fakultete je v svojem predavanju razkril, kako naj se učitelji in profesorji soočijo z izzivi vključevanja in motivacije učencev in dijakov pri izobraževanju na daljavo. Prestavil je strategije in ukrepe, s katerimi lahko spodbujajo in ohranjajo učno aktivnost.

Dr. Marija Andreluh, dr. med, specialistka otroške in mladostniške psihiatrije z UKC Ljubljana se je v predstavitvi osredotočila na učinke socialne izolacije v obdobju adolescence, ko se razvijajo miselni procesi, ki podpirajo uspešno socializacijo. Poleg negativnih vplivov je izpostavila tudi zanimiv pozitivni izziv, prilagoditev urnika naravnemu ritmu mladostnikov.

Digitalizacija izobraževanja

Na drugi dan konference smo se poglobili v projekte, ki skrbijo za digitalizacijo izobraževanja. Alenka Starc z Arnesa je pripravila pregled Programa SIO-2020, ki se je v letošnjem letu izjemno uspešno zaključil z dobavo opreme IKT, izgradnjo brezžičnih omrežij na vzgojno-izobraževalnih zavodih in razvojem novih e-storitev in e-vsebin. 

Andrijana Prskalo Maček iz CARNET-a je poročala o sorodnem hrvaškem projektu e-Škole,

Janko Harej iz Šolskega centra Nova Gorica pa je podal kritični pregled digitalizacije izobraževanja v Sloveniji v preteklosti in (ne)uspešnost projektov.

Tomi Dolenc z Arnesa je predstavil, kako so v letošnjem marcu te doživele brutalen pospešek in kako se na spremembe prilagajajo Arnes, šole, učitelji, starši in otroci.

Novicam iz sveta informacijske varnosti so nato sledile druge predstavitve, med katerimi je bilo veliko odličnih primerov dobrih praks rabe IKT v izobraževanju.